Hi! Would you like to view this site as a private or a business customer?

×

Kolla på detta!

Vanliga frågor

Hanteringstid ^

Godsinlösen AB försöker alltid att hantera kundens telefon inom loppet av en arbetsvecka (fem arbetsdagar). Med fem arbetsdagar räknar vi tiden från det att vi mottagit telefonen och allting är inkommet från försäkringstagaren tills dess att vi packar och skickar ut den åtgärdade telefonen. Därutöver tillkommer givetvis postens hantering för att skicka in telefonen till Godsinlösen och från Godsinlösen till försäkringstagarens valda postombud.

Hanteringstiden är alltid som snabbast när försäkringstagaren redan innan de skickar in telefonen har säkerställt att stöldspärrsfunktionen ”Hitta min Iphone” är avstängt och att Godsinlösen mottagit all dokumentation som efterfrågats (så som kvitto, eventuellt reparationsunderlag från annan verkstad och vid stulen eller bortappad även en polisanmälan och spärrintyg).

Vi hoppas att dessa fem arbetsdagar täcker den kostnad och tid ni annars hade behövt lägga på att ta er till en verkstad, väntetiden hos verkstaden för att få en offert, som sedan ska skickas till försäkringsbolaget, få den godkänd och sedan resan återigen till verkstaden.

Kostnadsförslag ^

I det brev ni får hem i samband med att ni anmält er skada hos ert försäkringsbolag ställer vi frågan till er om ni är intresserade av att få ett kostnadsförslag ifall åtgärden av er skadade enhet är dyrare än vad ert försäkringsbolag täcker.

I praktiken innebär detta att vi, när vi tagit emot er enhet och gjort en teknisk undersökning av den, skickar ett prisförslag till er via mail. Här framgår vad den totala kostnaden är, hur mycket som avser självrisk och vad ni förväntas betala.

Kostnadsförslag skickas när er telefon är äldre än 12 månader gammal, då försäkringsbolagen oftast har dragit av cirka 50% av värdet på er enhet, gentemot vad nyprisvärdet är på enheten på dagens marknad. Detta i enlighet med era försäkringsvillkor och den åldersavdragstabell som går att återfinna där.

OBS: Ni binder er inte till att betala kostnadsförslaget bara för att ni önskar få ett skickat till er. Det räknas först som godkänt då ni accepterat kostnadsförslaget via den länk vi skickar till er.

Hämta och lämna telefon ^

Då Godsinlösen befinner sig i Staffanstorp finns möjligheten för kunderna i omnejd att både lämna och hämta sin telefon, på plats i Staffanstorp.
Adressen är Handelsvägen 18, i samma ingång som PostNord.

Kunderna ombeds att lämna in enheten på samma sätt som om de hade skickat det genom ett Postombud, alltså i paket med efterfrågade dokument och telefon.

Öppettider för ut- och inlämning är 08.30 – 16.30

Vad är en utbytesenhet? ^

En utbytesenhet är en återtillverkad telefon med likvärdig prestanda som en nytillverkad telefon. Enheten innehåller både fabriksnya och återbrukade delar. Utbytesenheten är inte en begagnad telefon utan en rekonditionerad enhet som har hanterats av Apples globala utbytesprogram. Det innebär att alla yttre komponenter inklusive batteriet är fabriksnya medan de inre delarna kan vara återbrukade. Delarna är alltid original och auktoriserade.

Utbytesenheten ni får av oss är alltid av samma modell som den telefon ni anmält till ert försäkringsbolag.

Är enheten ni anmält till ert försäkringsbolag under 12 månader gammal, tar utbytesenheten över originalgarantin från ursprungstelefonen. Är enheten ni anmält till ert försäkringsbolag över 12 månader gammal, har ni tyvärr ingen originalgaranti kvar. Däremot erbjuder vi alltid 3 månaders garanti för att bistå er med hjälp vid problem med utbytesenheten.

FICK DU INTE SVAR PÅ FRÅGAN KONTAKTA OSS

Några av våra samarbetspartners: